Spolupracujeme:

Cvičení pro těhotné

Termín:
Připravujeme
  • Jako nastávající maminky procházíte v tomto období řadou změn a pohybová aktivita Vám pomůže těhotenstvím projít s dobrou tělesnou i duševní kondicí.
  • Cvičení Vám prospěje nejen po fyzické stránce, posílíte zatěžované svaly, pomůžete správnému držení svého těla, ale udržíte se také v psychické pohodě.
  • Cvičením v době těhotenství můžete usnadnit jak samotný porod, tak napomůžete rychlejšímu a snadnějšímu návratu k fyzické i psychické kondici.
  • K základním změnám v těhotenství patří posun těžiště, změna držení těla, částečné uvolnění kloubů, vazů a povolení svalů vlivem zvýšené hladiny ženských pohlavních hormonů.
  • Mnohé ze změn způsobují drobné potíže a nepříjemné pocity, jako je pocit neohrabanosti nebo odcizení od vlastního těla.
  • Cvičení Vás naučí lépe se sžít s vlastním tělem procházejícím těmito změnami, pomůže Vám zbavit se některých nepříjemných stavů a zachovat si pružnost a ohebnost.
  • Druhy cvičení jsou v jednotlivých trimestrech odlišné.
  • V 1. trimestru můžete cvičit prakticky vše a ve všech polohách, mimo skoků, visů, výpadů a běhů. Cvičení v této fázi Vám pomohou kompenzovat změny na hrudníku, posilovacími a vyrovnávacími cviky posílíte svaly pánevního dna a břicha.
  • Ve 2. trimestru Vás naučíme pomocí relaxace a dýchání uvědomovat si své tělo.
  • V posledním, 3. trimestru pro Vás bude důležité uvolnit kyčelní klouby a naučit se správnému břišnímu a hrudnímu dýchání.
  • Se cvičením končí nastávající maminky 35. týdnem těhotenství.
  • Adekvátní pohybové aktivitě byste se měla věnovat minimálně 3 x týdně.
  • Během cvičení budeme hlídat Vaši tělesnou teplotu, dýchání, pocit libosti/nelibosti a známky únavy.
  • Podstatné je pro Vás hlídat si příjem tekutin a dodržovat správný pitný režim.
Partneři: